Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optické hračky a animační hříčky ve výtvarné výchově
Weinhartová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje stručně historii animačních hříček, přechodu z předanimačních technik do světa filmové animace. Představuje tuzemskou i zahraniční tvorbu hlavně v oblasti vhodné pro práci s dětmi. Mapuje současné trendy v oboru a jejich další využití pomocí postprodukce. Poukazuje na paralely a inspirativní příklady z filmového nebo galerijního prostředí animace. Didaktická část představuje východiska aplikace různých způsobů animace v praxi se studenty. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Ve výtvarné části jsem prozkoumala předanimační techniky pomocí tematicky otevřeného souboru optických hraček (flipbooky, zoetrop, traumatrop) založených na principu zrakové setrvačnosti. Klíčová slova : optika, animace, hra, výtvarná výchova, výtvarné umění, optické klamy
Geometrie v pohybu
DROZNÁ, Šárka
Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá vlivem geometrické abstrakce a op artu na výtvarné umění a využitím nových médií ve videoartu. Především se zaměřuje na vybrané české umělce těchto směrů a jejich tvorbu. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce se zabývá počátky geometrické abstrakce a jejím rozšířením, a to především v období druhé poloviny dvacátého století v Čechách. Jsou zde zmíněna důležitá jména tohoto směru, konkrétně Jan Kubíček, Hugo Demartini, Zdeněk Sýkora a Milan Grygar. V návaznosti na geometrickou abstrakci vznikají tendence k tvorbě geometrických optických iluzí, nastíněné v kapitole věnující se op artu. Zde je vyzdvižena tvorba Vladislava Mirvalda a Radoslava Kratiny. Dále se práce věnuje především průniku nových médií do videoartu a celkově do umění jako takového. Manželé Vasulkovi jsou uvedeni jako představitelé videoartu. Zasloužili se o rozvoj tohoto směru, a to především svou kreativitou a vynalézavostí během své tvůrčí práce. Text popisuje danou problematiku nejen z celosvětového hlediska, okrajově se zaměřuje i na vývoj české tvorby. Praktická část reflektuje poznatky teoretické části a sjednocuje prvky výše zmíněných směrů, a to vytvořením autorského videa využívajícího především principů geometrické abstrakce.
Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi
Pecinová, Iva ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Název práce: Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi Autor: Bc. Iva Pecinová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Petra Surynková, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Obsahem diplomové práce je především jedno a dvojúběžníková perspektiva. Jejím cílem je seznámit čtenáře se základními konstrukcemi lineární perspektivy. Dalším cílem bylo navrhnout náplň projektových dní, vyzkoušet je v praxi a použít přitom teorii popsanou v práci. Během realizace projektových dní jsem získala od studentů vyplněné dotazníky, v nichž jsem testovala prostorovou představivost, znalost optických klamů a základních principů lineární perspektivy. Výsledky dotazníků jsou uvedeny v závěru práce. Dále jsem vytvořila sadu vlastních originálních řešených příkladů a uvádím zde návody, jak vytvořit perspektivní klamy - na přiloženém DVD je například šablona na vytvoření Amesovy místnosti. Čtenář se také seznámí se stručnou historií zobrazování v lineární perspektivě. Součástí práce je i kapitola o využití principů lineární perspektivy při výuce výtvarné výchovy na základní i střední škole. Jedním z hlavních přínosů práce jsou vlastní barevné prostorové obrázky, které usnadňují pochopení jednotlivých konstrukcí. Modely uvedených situací jsou také přiloženy na DVD....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.